Mintea este cel mai puternic mecanism de a pune în practică obiectivele noastre, de aceea folosește-o la maxim. Starea de flux apare atât în antrenamente cît și în concursuri, atunci nu te opri, pentru că cea mai bună atitudine este să crezi cu adevărat în reușita obiectivelor tale.

De multe ori nu ne dăm seama că mintea și corpul sunt direct conectate. Atunci când gândești ceva corpul reacționează la ceea ce mintea ta îi spune.  Gândește și vorbește despre viitoarele rezultate sportive ca și cum lucrurile pe care le dorești să se întâmple, chiar sunt realitatea ta.

ATITUDINEA în antrenament:

– disponibilitate pentru efort;

– dorință de progres;

– căutarea noului;

– cooperare pentru progres;

– orientare spre sarcină;

– orientare spre performanță;

– ajutorarea altora;

– autoevaluare obiectivă;

– activism;

– disciplină.

ATITUDINEA  în concurs:

– dorință de victorie;  – orientare spre performanță; – încredere în sine;

– combativitate/agresivitate; – teamă de succes/eșec;

– anticiparea situațiilor;- mobilizare pentru efort;

– cooperare cu partenerii; – orientare spre sarcină;

– mobilitate la evaluarea situațiilor, spirit critic și autocritic;

– dorință de autoafirmare; – disponibilitate de a prelua riscuri;

– acceptarea succesului/eșecului;

– disponibilitate de a face față solicitărilor, de a suferi, răbdare;

– respect față de spectatori și fair-play .

Atitudinea este cea care contează in sportul de performanță.  Dacă atitudinea ta este pozitivă, gândești și acționezi în concordanță atunci vei reuși să duci obiectivul tău la îndeplinire.